На восьмий день після Різдва Православна Церква святкує обрізання нашого Господа Ісуса Христа, яке Господь прийняв, виконуючи старозавітню настанову, встановлену ще за часів праотця Авраама, згідно з якою, кожен хлопчик на восьмий день мав бути обрізаним на знак вступу в Заповіт з Богом Авраама. При здійсненні цього обряду Богонемовляті було дане і`я Іісус, згідно з волею Божою, яку возвістив Архангел Гавриїл у день Благовіщення. Цією подією Господь Ісус Христос являє нам, як сумлінно треба виконувати Закон Божий. Крім цього Своїм обрізанням Спаситель доводить всім нам, що він є справжньою Людиною. а не привидом, не ангелом, який сприйняв тимчасово людський вигляд. Треба також нагадати, що в Новому Заповіті обрізання було замінено хрещенням, яке за звичаєм церковним має відбуватися в перші сорок днів після народження дитини.
Сьогодні також ми, православні християни, святкуємо пам`ять Свт. Василія Великого. Він народився у 330р. на території сучасної Туреччини, в місті Каппадокія, від шляхетних та заможних батьків християн. В родині були мученики за віру Христову. В сім`ї було десятеро дітей, п`ятеро з них канонізовано Церквою, як святих. Василій отримав чудову освіту, навчаючись у найкращих учбових закладах Константинополю та Афін. Там він познайомився і подружився з Григорієм Богословом – великим святим Давньої Церкви. Повернувшись додому Св. Василій деякий час викладав риторику, але бажання духовної досконалості змушує його піти до Єгипт, Сирії і Палестини, де він хотів залишитися на все життя під керівництвом богомудрих подвижників. Але через слабке здоров`я святий повернувся додому, де засновує чоловічі і жіночі монастирі, для яких пише спеціальні правила.
У 362 році Василія висвячують на диякона, згодом на пресвітера і покладають на нього обов`язок тлумачити народу Святе Письмо. Це був час поширення аріанської єресі, котра вчила,що Ісус Христос – не Бог, а творіння, зараз цій єресі, доречі , вчать Свідки Єгови. І св. Василій Великий разом зі своїм другом Григорієм Богословом підіймаються на боротьбу з цією єрессю, доводячи що Ісус Христос – Син Божий, істинний Бог, який одвічно народжується від Бога Отця, і тому має однакову з Ним природу, тобто теж є Богом, оскільки Його Отець – Бог. В 370 році святого Василія обирають Архієпископом Кесарійським, за його непохитну віру ,за відстоювання Православ`я, за милосердя і любов до бідних, за велику освіту та здібності. І незважаючи на тиск імператора, який був прибічником єресі, святому Василію вдалося переконати єпископів і віруючих триматися правильної віри в Пресвяту Трійцю. Бог Єдиний, але Він являє нам Себе як Отець Син і Святий Дух, і це не три ”маски” ,які Він по черзі одягає на Себе, Трійця – це Три особистості, які різні між Собою, але мають Єдину Божественну Природу. Це не три Боги, А Єдиний Бог, що має Три Особи. Отець одвічно народжує Сина і зводить Духа, Які мають однакову природу з Отцем і перебувають у вічній взаємній любові між Собою, – вчив великий світильник Церкви.
Крім боротьби з єрессю і ствердженням Православного віровчення, святитель постійно здійснював богослужіння, склав чин Літургії – служби, під час якої хліб і вино стають Тілом і Кров`ю Христовими, написав багато молитов, тлумачень на Святе Письмо, піклувався про добрий устрій Церкви, багато допомагав бідним.
Хай за молитвами Великого вчителя Церкви Василія Господь зміцнить нас у Православній вірі, захистить від зла і спокус, дасть нам любов до Церкви, богослужіння і молитви, до читання Слова Божого – Біблії, відкриє наші серця для допомоги нужденним! Хай кожен з нас намагається служити Богу, Церкві Православній і людям, як служив святий Василій Великий.
З нагоди свята у нашому храмі були відправлені урочисті богослужіння. А після літургії був відслужений традиційний Новорічний молебень.